November 28, 2010

White winter dessert table!

Här kommer några bilder (ok, väldigt många) på mitt senaste dessertbord. Jag blev inspirerad till att göra det när jag köpte en gammal stol som jag målade och klädde om. Egentligen har jag inte alls haft tid, men det är ju det roligaste som finns så det gick inte att låta bli! Jag tänkte även bjuda på en bild på mig själv för er som inte vet hur jag ser ut. Glöm inte att delta i adventstävlingen som avslutas idag. Hoppas att alla har en underbar första advent!




















34 comments:

  1. Den bilden på dej va ju inte alls kass! Jättebra ju!
    Är det min bästa macaronssmak? Det ser ut som det!

    ReplyDelete
  2. Det är det Emma! Finns massor kvar :-)

    ReplyDelete
  3. Fantastiske bilder - aldeles NYDELIG!!! Dette kaller jeg inspirasjon :) du er bare kjempeflink... Ønsker deg en flott advent og søndag, klem fra Mette

    ReplyDelete
  4. Nu blir jag inspirerad, min dotter fyller tre år strax innan jul så då ska ska jag göra ett dessertbord. Men det blir i rosavitt och prinsesstema då hon bara älskar det nu...

    ReplyDelete
  5. Förresten...jag håller på att ska börja blogga jag med om mitt bakande, du får kika in sen men jag har inte kört igång än..
    Mvh Åsa Källérus =)

    ReplyDelete
  6. OJ vilka fantastiskt vackra saker du gör! Jag blir så otroligt imponerad varje gång jag kikar in här.

    Jag önskar att du vore min vän så jag kunde smaka, haha!

    ReplyDelete
  7. Så VACKERT!!! Helt underbart fint och inspirerande, riktig dessert konst!

    ReplyDelete
  8. imorron dåjävlar. då ska jag äta upp allt! ^^

    ReplyDelete
  9. Det ser helt fantastiskt ut! =) Du är så otroligt duktig på dessertbord! Älskar tårtan! Måste köpa mig lite laces och sånt.

    ReplyDelete
  10. Du er bare så fantastisk dyktig!!Så fantastiske kaker, makroner og cupcakes! Frostingen på red velvet cupcakene ser utrolig god ut. De er en sann inspirasjon!

    ReplyDelete
  11. Å,så vackert! Tårtan är underbar!! Och allt det andra också! Får man fråga vad du använder för att göra den fina spetsen runt om tårtan?

    ReplyDelete
  12. Glömde skriva att du tagit fantastiska bilder också!

    ReplyDelete
  13. Oj så mycket vackra bilder, både på dig och godsakerna.

    ReplyDelete
  14. Jättevacker tårta, precis som dig själv! :D Riktigt snyggt med den mönstrade dekorationen :)

    ReplyDelete
  15. Åh så fint! Du är verkligen en stor inspirationskälla! En fråga, får macaronsen den färgen när man inte färgar dem eller har du i någon vit färg?

    ReplyDelete
  16. Fantastiska bilder! Jag är helt såld!

    ReplyDelete
  17. Hej! fantastiska bakverk! :) hur får du frostingen på Red velvet cupcaksen att bli så vit?
    Mvh
    Ida

    ReplyDelete
  18. Vilka otroligt snygga bilder. Och så vackert uppställt! Alla bakverk ser mycket smarriga ut och kul att de är samma färg på allt. Tårtan är underbart vacker, det som ser ut som spets på sidan blev så snyggt!

    ReplyDelete
  19. Åhh vilka vackra bilder och vilken superfin tårta! Men jag blir lite nyfiken på vad det är för verktyg dun annvänt för att få till den vackra spetsen runt tårtan?

    ReplyDelete
  20. Hur vackert som helst! Önskar att jag kunde göra sådana tårtor, är super aviss!

    ReplyDelete
  21. Åh, vad vackert! /Helena

    ReplyDelete
  22. ohhhh LINDA you kill me ... this is PERFECT!!!!!! seriously. Congratulations!!!

    ReplyDelete
  23. Vad har du för recept på Red Velvet? Jag har testat två olika, men ingen blev så fluffig som din verkar vara. Kan du lägga ut det här?
    Tack!!

    ReplyDelete
  24. Tack för alla fina kommentarer! De värmer!

    Jessica - De har den färgen om man inte färgar dem, om man inte råkar bränna dem i ugnen vill säga :-) Man får hålla koll på dem för de får färg lätt!

    Ida - Det är fluffy white frosting som man gör på äggvitor och socker, alltså inget smör. Därför blir den supervit!

    Johanna - Receptet kommer från Joy of Baking, jättegott! Jag la ut det en gång för längesedan :-) Här:
    http://call-me-cupcake.blogspot.com/2010/04/red-velvet-cake.html

    ReplyDelete
  25. Fantastisk! Jag älskar den värkligen.
    Har letat överalt efter sånt spets eler hur man kalar den omkring tårtor. Skulle vara jätte tacksam om du kunde tipsa vad finns utstickare att köpa.

    ReplyDelete
  26. Jag dånar!! HUR FINT SOM HELST!

    ReplyDelete
  27. Vilka underbara bilder och vilka underbara bakverk :)
    Har du använt Sugarveil på tårtan på stolen? :)
    Du är verkligen kanonduktig!

    ReplyDelete
  28. vilka härliga bilder, vilken tyll använder du till cupcakes på denna bild? mvh Matilda

    ReplyDelete
  29. I adore your dessert table. I have searched everywhere for a lace mold similar to the one you used on your cake. Where can I find one? I love the look so much.

    ReplyDelete
  30. I´ve got no words to say you.
    Your blog is really fantastic.
    Congratulatiosn.
    Kisses from Spain

    ReplyDelete
  31. vilka vackra tårtor du gör!
    funderar över va du köpt den där som du gör spetsen runt tårtan med :)
    tack för insperationen

    ReplyDelete
  32. Hello!!!Amazing baking and foodstyling :-) Thank you!!!

    ReplyDelete
  33. Hello, Linda!
    I was wondering where you ordered the lace impression mat from? I've been looking for something as delicate as the one on this cake, but so far unsuccessfully. Would appreciate your tips!

    ReplyDelete

Thank you so much for leaving a comment! :-)