October 11, 2010

Raspberry and chocolate cake!

I helgen fick jag tillfälle att baka en liten födelsedagstårta! Önskemålet var en likadan som jag gjorde för ett tag sedan, fast storleken mindre. Innehållet består av en chokladbotten, hallonmousse, mjölchokladmousse och hallonsylt, sedan är den täckt med chokladfudge frosting och färska hallon! Önskar att jag själv hade fått smaka den!









Sedan har jag ju inte berättat att jag har införskaffat en liten kompis som ska hjälpa mig med bakningen..

Visst är den fin?


English
This weekend I had the opportunity to make a small birthday cake! I made the
same kind of chocolate cake as I did a while ago, only a size smaller. It consists of a chocolate cake, raspberry mousse, milk chocolate mousse and raspberry jam. It's covered with a yummy chocolate fudge frosting and fresh raspberries. I wish I got to taste it aswell!

17 comments:

  1. Mmmm, tårtan ser mumsigt god ut!! :) Så roligt att du skaffat dig en assistent! Dom gör allting så mycket lättare ;))

    ReplyDelete
  2. Ååå vilken smarrig tårta. Jag tänkte också skaffa mig en sådan liten hjälpreda. Funderar på om man behöver tillbehörspaketet till bakning.

    ReplyDelete
  3. Åh, så det bidde en blå? Så trevligt. :) Jag har också skaffat mig en köksvän, fast gräddvit.

    Tårtan ser ursmarrig ut!

    ReplyDelete
  4. Vad vackra bakverk. De är både fina och titta på och ser smarriga ut.

    ReplyDelete
  5. Vilekn vacker blogg. hit titatr jag gärna in igen!
    Du har en del att lära mig i bakning ;-)))

    Cilla♥

    ReplyDelete
  6. Jag såg denna när du anmält dig till IKEA-tävlingen. Den är verkligen helt fantastiskt vacker =) Du har verkligen öga för det där!

    De har presenterat 2a pristagarna och såg att du inte fanns med där så jag håller tummarna för att du tar hem storvinsten, det är du värd =)

    Ha en härlig helg!
    Lisa

    ReplyDelete
  7. Vilken fantastiskt fin tårta!

    ReplyDelete
  8. Väldigt fin liten kompis. Jag har samma färg jag och den är så fin att jag bara kan stå och kolla på den!

    ReplyDelete
  9. achtung jetzt kommt deutsch:
    was für ein zauberhaftes und phantastisches törtchen. zum reinbeissen!!
    tolle sachen machst du. ich liebe deinen blog. schöne grüße aus deutschland von der jagentin
    www.jagentin.de

    ReplyDelete
  10. Hi really impressive and beautiful cake you have made. I wonder if it is possible to get the recipe send to signe.alexandersen@hotmail.com want to try it out for my 25th. birthday

    ReplyDelete
  11. Your blog is amazing! I would like the recipe as well, if it is possible? You can send it to: johannebjergskov@hotmail.com
    Thank you :-)

    ReplyDelete
  12. Hi! I love your blog! I was lloking for a recipe for my niece's birthday, she asked me for a cake with chocolate abd raspberries. I googled that, and out of all the images I was captured by this one! It is sooooo beautiful! I wondered if it is possible to get the recipe at madav94@gmail.com

    Thank you and kind regards

    ReplyDelete
  13. You have such wonderful recipes! I do hope you publish an English version of your book! I saw some others asked for this recipe, if you are willing to give it out, I would love a copy as well. spatula_101@hotmail.com
    thanks,
    Elaina

    ReplyDelete
  14. Beautiful cake! How can I get the recipe?
    sferguson505@yahoo.com

    ReplyDelete
  15. Hi Linda!
    I really admire your work, your cakes look soooo amazing! :)
    I bought your book a year ago in swedish and 1 week ago (finally!) in german, but the recipe of this wonderful cake was not included... could you mail me the recipe? thanks you so much! :D
    x.frei@hotmail.com
    greetings from switzerland
    xenia

    ReplyDelete

Thank you so much for leaving a comment! :-)