August 15, 2010

Polka dot bow cake!

För ett par veckor sedan fick jag i uppgift att göra en tårta till en arbetskamrats dotter som fyllde ett år. Jag fick fria händer, förutom att den skulle vara rosa (vilket den nog skulle blivit ändå), så jag kände för att testa något annorlunda. Det fick bli ett tårtpaket helt enkelt! Rosetten är gjord i flowerpaste, jag blev förvånad över hur enkel den var att göra. Snabbt gick det med! Tåran består av vaniljbotten, hallonmousse, hallonsylt och vit chokladmousse.


18 comments:

  1. Otroligt söt tårta!. Rosetten är fantastiskt fin!

    ReplyDelete
  2. Fantastiskt vilken fin tårta! Vad duktig du är - ett riktigt proffs :)

    ReplyDelete
  3. Helt otroligt, underbart fin tårta!! Du är så himla duktig!

    ReplyDelete
  4. Jaa kan bara hålla med övriga, otroligt fin tårta!! Hur har du fått till rosetten så fin? Det ser ut som tjockt fint sidenband.

    ReplyDelete
  5. Åh, vad vacker den är! Rosetten är jättefin!

    ReplyDelete
  6. Vilken fin tårta! Gillar att du skrivit nertill :)

    ReplyDelete
  7. Åh, fantastisk! Härliga färger och så fin rosett du fick till. Jag ska helt klart testa flowerpaste om jag gör rosett igen, så _kanske_ den blir så här snygg :)

    ReplyDelete
  8. Riktigt fin blogg. Ska börja andra året i gymnasiet med inriktning mot bageri och konditori. Så det finns verkligen massor av inspiration att hitta på din blogg.

    ReplyDelete
  9. Jättevackert! Beskriv gärna hur du har gjort rosetten!

    Kram Karin

    ReplyDelete
  10. Vilken supersöt tårta! De måste ha blivit väldigt nöjda ;)

    ReplyDelete
  11. åh, jättefin! Rosetten är ju helt perfekt :)
    Hoppas du haft en härlig sommar Linda och att framtidsplanerna flyter på ordentligt!

    Jag fyller år snart och ska försöka önska ihop till en bra kamera, vad hade du för kamera nu igen?? Eftersom dina bilder är så otroligt fina vet jag att jag åtminstonde får bra förutsättningar med en likadan, även om jag nog kommer få träna ordentligt för att bli en lika bra fotograf!

    Peace out!
    :)

    ReplyDelete
  12. vilken underbar tårta!! Rosetten är verkligen jättefin!!

    ReplyDelete
  13. Kan du legge ut oppskrift!? eller en video som viser hvordan du lager den slik!

    ReplyDelete
  14. Tack alla, vad snälla ni är!

    Kaksmulan - jag har använt flowerpaste som jag har kavlat riktigt tunn, så att den ser ut som ett band. Sedan har jag penslat med shimmer dust.

    Jag ska försöka göra en tutorial snarast!

    ReplyDelete
  15. Hej Linda,

    Nu har jag gjort ett försök att göra en "rip off" på din fantastiska tårta. Den blev inte lika fantastisk som din, men den fick duga :)

    Stort tack för all inspiration!

    /Jessica - På 6 kvadrat

    ReplyDelete

Thank you so much for leaving a comment! :-)