August 8, 2010

Chocolate cupcakes!

Häromdagen kände jag för att testa ett nytt frostingrecept. Gärna med choklad. Det blev ett med extra mycket choklad! Blommorna gjorde jag för att prova mina nya sockerpärlor, köpta på Dreamcakes i Laholm.



Chokladfudge frosting

100 gram mörk choklad
150 gram smör
2 dl florsocker
1/2 dl kakao
1 tsk vaniljextrakt

Smält chokladen över vattenbad eller i mikro och låt sedan svalna. Vispa rumsvarmt smör vitt och krämigt. Tillsätt vaniljextrakt, florsocker och kakao och vispa samman. Tillsätt sist chokladen och vispa tills frostingen är slät och krämig.



Share to Facebook Share to Twitter Pin This

7 comments:

  1. Frostingen verkar supergod! Måste testas. :-) Fina cupcakes och vackra bilder också. :-)

    ReplyDelete
  2. Vad vacker caupcaken blev. Frostingen låter jättegod. Måste ta och göra lite cupcakes snart igen.

    ReplyDelete
  3. Jättesnygga cupcakes, låter gott med enbart choklad i cupcaksen

    ReplyDelete
  4. Ser verkligen supergoda ut.
    Choklad kan man inte få för mycket av!!

    ReplyDelete
  5. Nydelig kake - du er bare kjempeflink!!! - veldig koselig å titte innom bloggen din ♥ ønsker deg en fin uke, klem fra Mette

    ReplyDelete
  6. Nu har jag testat frostingen, och den var ju helt löjligt god. Mmmmm! ♥

    Jag gissar att den kan funka med några droppar pepparmintolja i också. Eller kanske lite apelsin.

    ReplyDelete
  7. Hur spritsar du dessa vackra? Och med vilken tyll ?
    Kram

    ReplyDelete

Thank you so much for leaving a comment!