April 5, 2010

Pink cake!

Här kommer bilder på den "riktiga" tårtan jag gjorde i helgen, alltså den jag gjorde en övningstårta för. Den var väldigt rolig att göra, och denna gången gick faktiskt ingenting fel. Tårtan var till en arbetskamrat och jag fick bestämma lite själv hur den skulle se ut, så jag gjorde en som jag tyckte passade henne! Fyllningen hon önskade var vaniljkräm, rårörda hallon, banankräm och vit chokladganache. Tårtan är täckt med marsipan.





In English
Here is the "real" cake that I made the practice cake for. It was a lot of fun to make, and this time nothing went wrong! This cake was for a co-worker and she let me make the decisions on how to decorate it, so I made one that I thought fit her perfectly! The cake is filled with custard, raspberries, banana cream and white chocolate ganache. Covered with marsipan.

Share to Facebook Share to Twitter Pin This

13 comments:

  1. Supersöt tårta!! :) Är det röd pulverfärg du använt i mitten av blommorna eller? :)

    ReplyDelete
  2. Wow..
    ingen ord att sägga!! det var fantastisk söt ;=)
    härlig bild & super fint tårta

    ReplyDelete
  3. Jättefin tårta! Gillar speciellt rosorna. Är de gjorda i sugarpaste?

    ReplyDelete
  4. Underbara bilder! Fantastiskt vackra!

    ReplyDelete
  5. Superfin tårta, helt perfekt! Älskar färgen och tycker att hela tårtan blev så fin och romantisk.

    ReplyDelete
  6. Jättevacker tårta! Härliga färger, och speciellt rosorna är otroligt fina. :) Och dina foton är alltid så härliga!

    ReplyDelete
  7. Säger som alla andra. Underbar tårta! Jag ska göra min första bröllopstårta om ett par månader...pirrigt ;-)
    Ser också att du hittat askar till macarons. Eller är det också en begagnad? :-) Dela gärna med dig av inköpsställe i annat fall.

    ReplyDelete
  8. Jag tappar hakan precis varje gång jag ser dina fantasktiska konstverk! Helt underbara! En sån där tårta skulle man inte tacka nej till på sin bröllopsdag! :)
    Ha det bäst!
    Kram Daniella - BakeCake

    ReplyDelete
  9. Det är en sådan harmoni över de här bilderna, det är bara att titta inom här hos dig så känner man sig genast gladare =)

    Jag svarar lite kort här också: de jag beställde från finns i UK och heter Cakes Cookies & Crafts Shop. Jag tror det är posten som är boven, men det blir intressant att se hur de löser saken. Håller mig till de svenska så länge...

    ReplyDelete
  10. sv: Tackar! :D

    Vilken jättefin tårta! Någon gång när jag är lite mer erfaren ska jag våga mig på något liknande ;)

    ReplyDelete
  11. Sugen jag blev nu, hehe :)

    http://www.chockblogg.com

    ReplyDelete

Thank you so much for leaving a comment!