April 24, 2010

2 tier cake!

Idag gjorde jag min första våningstårta täckt med sugarpaste! Jag fick mitt paket från kakburken i veckan, som bl.a. innehöll små "embossstämplar". Först satte jag bara på blomman och var ganska nöjd, men sen var jag ju såklart tvungen att testa stämplarna. Sagt och gjort. Egentligen hade jag gjort massa blommor att ha på tårtan men jag tyckte det blev finast att bara ha en. Tårtbottnen är en trefärgad chokladbotten, fylld med apelsinchokladmousse, dulce de leche och apelsincurd. Den är spacklad med kaffesmörkräm och täckt med sugarpaste. Nu ska jag gå och skära i den!



Share to Facebook Share to Twitter Pin This

9 comments:

  1. Får jag en bita va? *hehe*
    vilken fint tårta de se ut som lyx wedding cake du är mycket kreativ och göra jätte fint saker!!

    ReplyDelete
  2. Så supersnygg tårtan blev!! Jätteläckra embosser ju :)och blomman är som pricken över i:et, perfekt! Riktigt tjusig!

    ReplyDelete
  3. Vackert, och läckert med mönsterna!

    ReplyDelete
  4. Så otroligt fin! Imponerande.

    ReplyDelete
  5. åååh hjälp helt galet underbar!!! LOVE it!

    Vad jobbar du med? Har du någon mail man kan nå dig på?
    Kram,
    Linda,
    Holy Sweet

    linda@holysweet.se

    ReplyDelete
  6. Alltid så underbara konstverk! Jag beundrar verkligen dig! Hur fin som helst! Hoppas du har haft en skön vecka! Kram Daniella - BakeCake

    ReplyDelete
  7. Jätte fin:D Var du med och tävla på min sida med sådan talang som du:D

    2st vinnare av pris värda 1200kr Plus att alla deltagande får en "gåva" Så skynda in och se hur du kan delta!

    http://maddesmumms.blogg.se/2010/may/utkast-maj-4-2010.html

    ReplyDelete
  8. Vilken lyxig tårta! Den ser ut som en dröm!

    ReplyDelete

Thank you so much for leaving a comment!