March 18, 2010

Strawberry cupcakes!

I helgen gjorde jag något jag aldrig gjort förr, jag bakade nämligen jordgubbscupcakes! Jag förstår inte varför jag aldrig gjort det förut, men det är ju inte direkt säsong för jordgubbar just nu. Tänk vad mycket gott man kan baka till sommaren med färska bär.. och vilken skillnad det blir. Jag längtar redan, och det är jag nog inte ensam om. Receptet kommer från Holy Sweet.







In English:
This weekend I baked something I have never baked before, strawberry cupcakes! I don't understand why I haven't before, but I guess it's not the right season for strawberries. Just imagine the amazing things you can make with some fresh berries.. and what a difference it makes. I can't wait, and I don't think I'm the only one!
Share to Facebook Share to Twitter Pin This

14 comments:

  1. kan du inte lägga upp receptet!??? :D

    ReplyDelete
  2. Åhhh så fina och vilka underbara foton!

    ReplyDelete
  3. Och här är ju de formar jag tycker är snyggast! Hittas var?

    ReplyDelete
  4. det underbar jag vill ha bara 3 st. eiei det måste var riktigt gott cupcakes med bär *_*
    jag vänta också sommar!! jag har masa saker som jag ska göra med bär...

    ReplyDelete
  5. FINA!!! Kan du itne lägga upp recept och kanske hur du gör blommor å så?

    Häslningar,
    emelie

    ReplyDelete
  6. (svar:) Ja, det var min gissning också med ett recept (macarons) där äggen är en så viktig ingrediens behövs mer jobb än bara ett rakt byte ägg-mot-äggersättning.
    Jag tycker inte alltid att det funkar att bara byta ut äggen, det beror mycket på vilket recept, så ibland är det lättare med recept som är gjorda utan ägg från början. Men det är kul att experimentera! Många andra ingredienser funkar finfint att byta ut rakt av, så det måste inte vara svårt. Men man får välja sina fighter =)

    ReplyDelete
  7. Ljuvligt vackra!! Det är helt slut på formarna just nu tyvärr(de som är lite större än "ketchupformarna" som du funderade över). Letar vidare med ljus och lykta efter ny leverantör.

    Ha det bra!
    Kram

    ReplyDelete
  8. Gu vilka härliga bilder och inte tala om bakverken. Jaghar hittat många bra tips och inspiration för mina kommande macarons från dig. Stort tack! :) Jenny

    ReplyDelete
  9. Tack för alla fina kommentarer!


    Friida - Nu har jag länkat till receptet iallafall! Tänkte inte alls på det, nu är det bara att sätta igång och baka! :)

    Veronica - De allra bästa muffinsformarna, inklusive dessa finns att köpa på http://www.klarafardiga.com/

    ReplyDelete
  10. Om Emelie - Tack snälla :-)
    Jo, kanske man skulle lägga upp någon liten "blomtillverkningsguide"? Inte någon dum idé!

    ReplyDelete
  11. I just found you via flickr and you make the loveliest cupcakes and cakes. Definately going to follow your blog for inspiration !

    ReplyDelete
  12. jag undrar oxå hur du gör blommorna. jätte fina. vad är det för stans du använder? undrar även över dom stora blommorna =)

    ReplyDelete
  13. Your baking lookes very, very yummy!!! I totally enjoy your proffesional pictures of it, it just makes it lookes even more yummy!!! Awesome work!!!

    ReplyDelete

Thank you so much for leaving a comment!