March 24, 2010

Mini cake!

Jag ska göra en födelsedagstårta nästa helg, så jag kände att jag ville ha lite övning först. Det fick bli en liten söt tårta på 12 cm. Tårtbottnen är en luftig sockerkaksbotten, fylld med banankräm, vaniljkräm, vit chokladganache och rårörda hallon. Helt enkelt väldigt mycket fyllning i en väldigt liten tårta!







In English:
I'm making a birthday cake next weekend so I wanted to get some practice before then. So today I made a 12 cm small cake. It's filled with banana cream, custard, white chocolate ganache and raspberries. Very much filling for a very small cake!

15 comments:

  1. Vilken söt liten tårta! Helt underbar, du är verkligen duktig =) Jag blir lika imponerad varje gång jag kikar in på din blogg.

    ReplyDelete
  2. Gu så vacker! Ska bli spännade att se den stora tårtan sen. Själv har jag två tårtor att göra till helgen, de ska också bli riktigt roligt! :)

    ReplyDelete
  3. Ser fantastiskt gott ut! Och vad fint du har dekorerat!!!
    Hade varit kul att se hur den ser ut innuti :)

    ReplyDelete
  4. OMG!!...vilken söt lilla tårtan
    banankräm? är det banansmörkräm? allting som du göra det var mycket söt ;=)/kram..sana

    ReplyDelete
  5. Varför har jag inte hittat din blogg tidigare?! Gud, jag blir ju alldeles kär av alla bilder du tagit!

    ReplyDelete
  6. den nästan för vacker för att äta upp

    ReplyDelete
  7. Ruggigt snygg för att bara vara en övningstårta dessutom!

    ReplyDelete
  8. Underbart vacker tårta! Själv kan jag bara göra vanlig jordgubbstårta... Du har väl inte missat att vara med i Arlas tävling med Nationaldagstårtan? Så fina tårtor som du gör så borde ju du ha jättestora chanser att vinna!

    ReplyDelete
  9. Det är så smart med miniformat, tycker jag. Jättevacker blev den! Gillar effekten av pärlorna.

    ReplyDelete
  10. Oj oj oj här finns det godsaker! Så fina bakverk du gör. Tårtan är jättesöt!

    Trevlig påskvecka,
    Sanna

    ReplyDelete
  11. Den är helt otroligt söt, du är så duktig som lyckas få till den så perfekt trots att den är så liten.

    Vill passa på att tipsa om att du kan tävla om en kakbok på min blogg just nu :)

    Ha en jättefin dag!

    ReplyDelete
  12. Jättesöt tårta och lagom storlek också ;)

    Glad Påsk!
    Kram Helena

    ReplyDelete
  13. another piece of artwork!! I really love your cakes

    ReplyDelete

Thank you so much for leaving a comment! :-)