March 8, 2010

Crazy about macarons!

Min vän Emma beställde ett gäng macarons förra veckan. Då passade det ju bra att jag hade några äggvitor som var redo att bakas med. Så ännu än gång blev det vaniljmacarons! Macarons är verkligen beroendeframkallande, både vad gäller att äta och tillverka. De är så roliga att göra och det är alltid lika spännande att se om de reser sig fint i ugnen.








In English
My friend Emma ordered some macarons last week. Good thing I had some aged egg whites at home ready for baking, so yet again I made vanilla macarons! Macarons are so addictive, both to eat and to make. They are so much fun to make and it is always exciting to watch them bake in the oven and see if they rise as they should.

Share to Facebook Share to Twitter Pin This

10 comments:

  1. så hälig båda macarons och din bild mycket romance ;@

    ReplyDelete
  2. Jag är nyfiken på var du hittar alla fina saker som askarna här och de vita muffinsformarna. Berätta!

    ReplyDelete
  3. Åh så fint!! Du, det där med choklad och havssalt i macarons, det låter ju himla gott...

    ReplyDelete
  4. dom va sjukt goda! jag kanske behövde nya snart igen =)
    men jag vill fortfarande veta vad jag ska betala för dom.

    ReplyDelete
  5. hej,tänkte ta och prova på att göra macarons nu på helgen för första gången, så de skulle va skoj om de kunde sätta ut några bra fyllningar på din blogg eftersom du är mer erfaren av vilka kombinationer som passar :D

    ReplyDelete
  6. Hej!

    Tittar in för att önska er en riktigt trevlig helg, full med god mat och mys!
    Samtidigt vill jag tips om min tävling som nu är i full gång, du kan vinna en härlig bakbok!

    http://www.bagerskan.se/2010/03/tavlingsdags-lange-sen-sist.html

    Kram Karin

    ReplyDelete
  7. Tack alla! :-)

    Veronica - Dessa plastförpackningar är gamla muffinsförpackningar... har inte hittat något bra ställe att köpa på! :)

    ReplyDelete
  8. Med så här vackra bilder gör det ens inget att jag inte kan äta bakverken (pga äggen). Bilderna räcker mer än väl =) Vackert, vackert!
    /Cecilia

    ReplyDelete
  9. Ja, precis, så att jag inte 'kan' äta ägg är egentligen fel uttryckt (nog bara lite magont =)). Men det mesta går ju att ordna med alternativa ingredienser, så jag ser det som en utmaning! Dock vet jag inte om det ens är lönt att försöka med macaroons, som låter svåra redan med vanliga ägg... Nöjer mig med dina ögongodisbilder =)

    ReplyDelete

Thank you so much for leaving a comment!