January 31, 2010

Raspberry lemon cupcakes!

Som vanligt på min lediga dag blev det cupcakebakande, nämligen halloncupcakes med creamcheese och lemoncurdfrosting. Jag har sett många som har gjort "buketter" av cupcakes, alltså spritsat frostingen som en blomma och sedan satt ihop dem till en bukett. Jag var inte riktigt så avancerad, men kanske till nästa gång!



Klicka för större bild!



In English:
As usual I made cupcakes on my day off, this time raspberry cupcakes with a cream cheese and lemon curd frosting. I've seen a lot of people making "cupcake bouquets" by piping the frosting to make the cupcake look like a flower and putting them together to form a bouquet. I didn't make a bouquet this time though, but maybe next time!
Share to Facebook Share to Twitter Pin This

19 comments:

  1. Din blogg är helt fantastisk! Att jag aldrig stött på den innan..? Keep up the good work!! :)

    ReplyDelete
  2. när har vi nästa provsmakningsspelaspeldag? =)

    ReplyDelete
  3. hej linda!! dina cupcak är mycket fin jag älska det kankse på min kompis fest jag ska göra capcake som dig men jag kan inte göra de fina blomma som dis men jag ska fösörka eiei. Äntligen jag hade pröva bakade macarons med din recept det kommer blir jätter bra och jag ska visa dig sen :d och tack för din besta recept

    ReplyDelete
  4. Åh, de där cupcakesen ser ju bara för goda ut!! Mmm..

    ReplyDelete
  5. Vad goda de ser ut! Och fint med annorlunda spritsad frosting! Nu får jag lust att baka cupcakes igen, fast jag hade tänkt baka ngt annat som omväxling...;-)

    ReplyDelete
  6. Din blogg är helt fantastik, tjejen!

    Får man fråga vad du använder för kamera? Jag är på jakt efter en ny men det är en sådan djungel att leta i att jag blir helt matt. Dina bilder är superhärliga, även om jag förstår att det har mer med talang än bara kamerasort att göra =)

    Tack på förhand,

    Cecilia Lund

    ReplyDelete
  7. Hej linda!nu min fina macarons kommer tillbaka jag är mycket glad och jag använda din fina recept jag kan visa dig i nästa blog, nu vet jag varför min macarons funkera inte i tidigare.hehe ;P

    ReplyDelete
  8. Hej Cecilia! Tack för de fina orden :)

    Jag använder en Canon EOS 400D, med ett Canon EF 50mm f/1.4 USM objektiv. Kameran är superbra, men det är verkligen objektivet som gör skillnad! Förut använde jag standardobjektivet som följer med kameran, jag tycker att man kan se stor skillnad mellan bilderna (om du tittar längre bak i mina inlägg, typ oktober 2009) som är tagna med det och det nya!

    Lycka till med kameraköpet!

    ReplyDelete
  9. Tack, vad gulligt av dig att dela med dig! Alltid lättare med tips.

    Jag ska ta och testa dina apelsin-choklad-minisar i helgen. Ser fram emot det redan =)

    Cecilia

    ReplyDelete
  10. hej linda!! min macarons olyckas för att jag väntar inte till de bli skinn på ytan jag bakar direkt som jag gjort innan men eftersom jag läst din vanilj macarons och låt de vila en timer det blir mycket fin jag mycket nöjd med din recept hahah tack så mycket lida puss&krammm :P

    ReplyDelete
  11. Åhhh vad härligt rosa! Jättevackra bakverk och ursnygga bilder.

    Kram Helena

    ReplyDelete
  12. hej Linda!! jag göra rosa frosting cupcake som dig men i lilla :d

    ReplyDelete
  13. Underbar blogg!! Underbara färger!! Älskar dina rosa cupcaces på rosa fat! Såå snyggt!!

    ReplyDelete
  14. Åh, det såg jättegott ut.

    Du har inte ett recept att låna ut? :)

    Kram

    ReplyDelete
  15. underbara rosa cupcakes linda!!! säger det igen, sälj fotona och tjäna storkovan. :)

    ReplyDelete
  16. Ser underbart gott ut, du är superduktig! Jag måste fråga var kakfatet kommer ifrån? :)

    ReplyDelete
  17. Anonym - Det var så lite! :) Hoppas det gick bra!

    Anna - Tack, vad glad jag blir! Kak/tårtfatet kommer från Åhléns :)

    ReplyDelete
  18. Hi there, just wanted to tell yoս, I liked this article. It
    was funny. Kеep onn posting!

    ңere iis my webѕitе :: Herve Leger Dress Sale

    ReplyDelete

Thank you so much for leaving a comment!