January 27, 2010

Lime macarons!

Jag hann med ännu ett macaronbak i helgen! Denna gången provade jag lime. Dessa blev fästmannens favorit, men jag föredrog helt klart de med kaffe och nutella! Receptet är det jag använt mig av förut fast jag har tillsatt rivet skal från två limefrukter i smeten. Jag dekorerade några med kokosflingor och några med rivet limeskal. Tänk på att "dekorera" dem strax efter att de är spritsade på bakplåtspappret, eftersom de bildar ett "skinn" efter en liten stund!





In English:
I had time for baking even more macarons this weekend! This time I tried lime macarons. These were my fiancés favourite, but I definitely preferred the ones with coffee and nutella. I used the same recipe again, and added the zest from two limes. I sprinkled coconut flakes on some and lime zest on some. Remember to "decorate" the macarons before they start forming a skin on the surface.

6 comments:

  1. domhär va godare än kaffemakaronerna! fast citron va godast!
    fast jag ville testa vaniljarna med =)
    och viol! och polka! ^^

    ReplyDelete
  2. Sån vacker bild! Jag måste pröva på macarons igen snart! :)

    Föresten har du fått en award av mig! Kolla min blogg!
    Kram

    ReplyDelete
  3. Men gud vilken fin blogg du har! Helt underbaara bilder!
    Det här är ju bara ett måste att titta in igen, så från och med nu har jag länkat hit från min blogg!
    Ha det bäst!
    Kram Daniella

    ReplyDelete
  4. vilken fin dina macarons fantastik nu det kan jag inte baka fin macarons igen jag vet inte varför det komma bli fel hela tiden men jag ge inte up hahah jag ska pröva med din recept nu hoppas funkera mycket bra som dig Trevlig helg!! ;P

    ReplyDelete
  5. Vilka härliga bilder och fina macarons! Din blogg är verkligen inspirerande. Jag måste testa göra macarons själv, de ser så goda ut :) och kul när man kan variera dem på så många sätt.

    ReplyDelete
  6. Hej Linda! Fina bakverk, som alltid!! Jag har gett dig en award för din fantastiskt fina och inspirerande blogg. Vackra bakverk, recept och fina bilder. Vad mer kan man önska?! Kolla in min sida för mer information!

    ReplyDelete

Thank you so much for leaving a comment! :-)